MODUŁ SZKOLENIOWY
24.-27.04.2025 - Wolfgang Deusser
WARSZAWA Centrum Prasowe Foksal, ul. Foksal 3/5
Zakres:
Porządki miłości w relacji między rodzicami a dziećmi. Rodzaje sumienia, zakresy i sposoby ich oddziaływania. Aborcja, strata dziecka oraz skutki tych zdarzeń dla żyjącego rodzeństwa, rząd rodzeństwa. Ustawienia rodzin z dziećmi obciążonymi – problemy w szkole, uzależnienia. Wcześniejsze związki rodziców/dziadków, ciężkie losy w rodzinie pochodzenia rodziców a ich następstwa w kolejnych pokoleniach.
Praca indywidualna:
granice i możliwości, setting w pomieszczeniu, praca z materiałami pomocniczymi: figurki, kartki papieru, krzesła itp., medytacje, wewnętrzne ustawienia, klient jako reprezentant, prowadzący ustawienie jako reprezentant wczuwający się w matkę, ojca, partnera, dziecko.
Cel szkolenia:
Szkolenie przygotowuje uczestnika do samodzielnego stosowania metody ustawień rodzin w życiu osobistym, zawodowym, w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, w pracy zespołowej, w tym, w szkole, przedszkolu, ośrodkach i instytucjach pomocy rodzinie.
Efekty uczenia się:
1. Uczestnik zna porządki miłości działające w systemach, w tym w rodzinie i potrafi je wykorzystać w życiu i pracy.
2. Uczestnik ma świadomość istoty relacji w rodzinie: matka - dziecko, ojciec - dziecko, ojciec - matka, rodzice - dzieci oraz zna sposoby pracy ustawieniowej wspomagające procesy uzdrawiania tych relacji.
3. Uczestnik zna rodzaje sumienia w ujęciu ustawieniowym oraz ich zakres i możliwe działanie w rodzinie.
4. Uczestnik ustawieniowo wczuwa się w matkę, ojca, partnera, dziecko i wie, jak wykorzystać w dalszym działaniu wskazówki uzyskane w ten sposób,
5. Uczestnik prowadzi ustawienie systemu lub rodziny z wykorzystaniem dostępnych pomocy ustawieniowych takich jak figurki, kartki papieru, krzesła oraz obrazy wewnętrzne.
6. Uczestnik zna porządki pomagania, w tym granice pomagania i potrafi je stosować w praktyce ustawieniowej oraz we własnym życiu.
W ramach kompetencji społecznych Uczestnicy nabędą umiejętności osobiste, jak sprawne zarządzanie sobą i swoją pracą, zdolność do motywowania samego siebie i zorganizowanie zajęć oraz umiejętności interpersonalne obejmujące komunikowanie się z ludźmi, przekonywanie ich do swoich racji, motywowanie i inspirowanie. Uczestnik:
• umiejętnie prowadzi rozmowę (słucha, przetwarza informacje);
• lepiej radzi sobie z emocjami;
• zdaje się na inne prowadzenie i ufa temu prowadzeniu