MODUŁ SZKOLENIOWY
25.09.-28.09.2025 - Gerhard Walper
GDAŃSK – Novotel Gdańsk MARINA ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk
Zakres:
Porządki pomagania, pomaganie bez wypalenia, pomagać i zostawiać, systemowe współodczuwanie, miłość do wykluczonych i tych tzw. złych, ustawienia grupowe, ustawienia systemów osób zajmujących się pomaganiem, ustawienia rodzin w pracy socjalnej i szkole, interwencje w ramach pomocy rodzinie, doradztwo w sprawach uzależnień, adopcji, domy opieki, domy dziecka, rodzinne domy dziecka, zostawić rodziców z miłością.
Cel szkolenia:
Szkolenie przygotowuje do uczestników do umiejętnego pomagania osobom poszukującym pomocy bez wypalenia a także do odnalezienia źródeł problemów w relacjach, w rodzinie i w pracy. Uczestnik będzie przygotowany do pokonania "czystego sumienia" i odnalezienia wewnętrznego spokoju, przyjęcia do duszy tego, co złe i odrzucone. Szkolenie otwiera uczestników na miłość, która nie wyklucza oraz do interwencji w ramach pomocy rodzinie i znajomości tego, co pozwala pomaga pomagać sobie i innym.
Efekty uczenia się:
Uczestnicy szkolenia posiadają wiedzę teoretyczną z zakresu metody ustawień rodzin wraz z praktycznymi umiejętnościami i wskazówkami do dalszego wykorzystywania z metody w zakresie przewidzianym dla tematu "Inne pomaganie. Porządki pomagania". Umiejętności te potrafią wykorzystać w pracy ustawieniowej, w ramach własnej praktyki i w życiu osobistym.
1. Uczestnik zna ustawieniowe porządki pomagania i porządki miłości,
2. Uczestnik zna i szanuje granice pomagania,
3. Uczestnik zna sposoby pracy ustawieniowej i potrafi je wykorzystać z poszanowaniem granic, w zgodzie ze śmiercią, ciężką chorobą i trudną sytuacją.
4. Uczestnik potrafi prowadzić rozmowę wstępną i dopasować wstępny obraz ustawieniowy do potrzeb,
5. Uczestnik potrafi samodzielnie poprowadzić krótkie ustawienie w temacie.
Kompetencje społeczne:
- Uczestnik rozumie systemową różnorodność,
- Uczestnik ma postawę tolerancji wobec wszystkich, dostrzega też i przełamuje stereotypy i uproszczenia prowadzące do osądów,
- Uczestnik jest uwrażliwiony na losy innych ludzi,
- Uczestnik ma potrzebę znajomości współczesnych wydarzeń oraz tendencji wynikających z tradycji i historii