porządki miłości w podstawie relacji rodziców i dzieci, tymi którzy byli wcześniej (wcześniejszymi) i tymi, którzy przyszli później (późniejszymi),
prawo przynależności i potrzeba dopełnienia – skutki odmowy/odebrania komuś prawa przynależności, skutki w kolejnych pokoleniach,
potrzeba wyrównywania w dawaniu i braniu – jak wyrównanie służy życiu i miłości,
porządek kolejności wcześniejszego i późniejszego – skutki naruszenia tego porządku – jak porządek kolejności ustanawia największą sprawiedliwość?
2. Rozróżnianie uczuć:
uczucia pierwotne i wtórne – jak możemy je rozpoznać, i, jak możemy z nimi pracować,
uczucia przejmowane – przesunięcia uczuć w obrębie rodziny, czasem poprzez pokoleniach, poszukiwanie początku,
jak uczucia powstrzymywane w rodzinie prowadzą do uwikłań?
meta- uczucia i ich znaczenie w ustawieniach rodzin,
współodczuwać czy być w dystansie – sztuka rezonansu i współbrzmienia z klientami i ich sprawami.
3. 3 sumienia:
sumienie osobiste, rodzice i krewni, poczucie przynależności i bezpieczeństwa,
sumienie kolektywne, wcześniejsze pokolenia, przynależność poprzez wspólny los,
konflikt pomiędzy sumieniem osobistym i kolektywnym,
jak czyste sumienie wyznacza granice miłości,
czyste sumienie i przynależność – jak z czystym sumieniem składamy w ofierze nasz sukces i zdrowie: lepiej być nieszczęśliwym ale sumienie mieć czyste, niż być szczęśliwym z wyrzutami sumienia,
sumienie duchowe – zgoda na wszystko, współbrzmienie z całością, wszechmiłość.
4. Wprowadzenie do pracy indywidualnej:
prowadzący ustawienie i klient jako reprezentanci,
prowadzenie rozmowy, wczuwanie się i rezonowanie, cisza i skupienie,